fredag 8. juni 2012

10 pinner, 28 skruer, en duk og fire steiner

Det er det man trenger for å lage et telt til hagen.

For noen år siden så jeg e vakkert telt på en strand i et interiørblad. Sand så langt man kunne se, flagrende hvite stoffer og lekker styling. Bladet forsvant i det store bladsluket hjemme hos oss (ikke det at jeg ikke har kontroll, det er bare DET bladet jeg ikke finner). Jeg laget noen skisser til hvordan jeg kunne lage et slikt telt, men det ble alltid en slik dum stokk midt foran og jeg innså at det måtte en del saging og skruing til. Derfor var gleden stor da jeg stod i kø på Meny forrige uke. Ja, det var ikke køståinga som gledet, men smuglesinga av KK Living. Der fant jeg nemlig en løsing på den stanga midt på på teltet. Hurra!

Skjelettet til teltet ser nemlig ut slik som dette:


Alt man trenger er altså to "vegger".


Forborr (mannen sier at det må man) og skru sammen de ulike delene.




Jeg fant sisbirsk lerk i restehaugen vår og mine vegger ble der etter i størrelse. I KK Living stod det forslag til mål og materialer.

Jeg er smålat og fant frem et langt stoffstykke (brukt som duk) og kastet over. I KK Living var det mønster til lekre sydde vegger. Anbefaler å ta en titt.


Så la jeg steiner i de fire hjørnene helt inntil reisverket.


Så gjenstår det å fylle teltet med det man ønsker. Jeg anbefaler vatt-teppe, puter, noe for magen, noe å leke med og noe å se på. Og i optimismens tegn, noe å lese i.


Da gjenstår bare å ønske seg dager i skyggen.

Etiketter: ,

13 Kommentarer:

Klokken 8. juni 2012 kl. 20:00 , Blogger Lillian sa ...

så vakkert! NYDELIG!
Hva gjør du når det blir vinter? Går det an å slå det sammen på et vis?

 
Klokken 8. juni 2012 kl. 20:03 , Blogger marie sa ...

Jeg har planer om å sette det i boden, Lillian.

 
Klokken 8. juni 2012 kl. 20:27 , Blogger Rita sa ...

Kjempefin!

 
Klokken 8. juni 2012 kl. 22:41 , Blogger Tilonino sa ...

Så fantastisk det ble. Jeg og vil lage en slik en :)
Takk for tipset :)
Tine

 
Klokken 8. juni 2012 kl. 23:03 , Blogger Elisabeth, innerst i veien sa ...

Så utrolig flott det ble! Godt jobba!

 
Klokken 8. juni 2012 kl. 23:53 , Blogger Frk Elton sa ...

Super kult! slik vil jeg lage også ;) takk for oppskrift :)
Ha en fin helg!

Klem

 
Klokken 9. juni 2012 kl. 00:12 , Blogger lise sa ...

Det ble lekkert! Og før du ønsker deg for mye skygge: Du må ønske deg sol for å nyte skyggen i teltet! ;-)

 
Klokken 9. juni 2012 kl. 08:26 , Blogger Martes atelie` sa ...

Takk for at du deler.ble veldig bra. Hadde passet bra på verandan min den der!

 
Klokken 9. juni 2012 kl. 14:16 , Blogger Eldbjørg - Livet i Brattebakken sa ...

Nydelig telt i hagen! Her kunne jeg ha tilbragt mange mange timer :)
Håper dere har en strålende helg
Klem fra Eldbjørg

 
Klokken 9. juni 2012 kl. 16:59 , Anonymous Anonym sa ...

Så utruligt stiligt:)
Forsatt fin helg til deg!

 
Klokken 10. juni 2012 kl. 08:34 , Blogger Hege Morris sa ...

Kjempefint! Så flinke dere er. Takk for at du deler. Ha en fin søndag! klem Hege

 
Klokken 10. juni 2012 kl. 23:25 , Blogger Unknown sa ...

Lekkert!!! Tuuusen takk for tips! Dette fikk jeg veldig lyst til å prøve. :)

 
Klokken 15. juni 2012 kl. 08:43 , Anonymous Anonym sa ...

Så fint! Utrulig glad at jeg fant din blogg Satt å leste dine gamle innlegg og det gav meg virkelig inspirasjon! Takk! Du er høyt opp på lista mi ;)

- Klem Johanna

 

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tok deg tid til å legge igjen en hilsen! Det setter jeg stor pris på.

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden